eReolen Go

eReolen Go for børn

08.04.20
eReolen Go er en selvstændig side under eReolen, der indeholder alle børnematerialer fra eReolen, og hvor der formidles særligt til børn og unge i alderen 7-14 år.

På ereolen Go kan man låne E-bøger og lydbøger til børn og det kan man gøre på sin computer, tablet og smartphone.

På eReolen Go kan man:

• Tjek sine mulige antal lån, når man er logget på eReolen.
  • Man kan reservere 7 ebøger og 7 netlydbøger.
  • Lånetiden er 30 dage pr. titel.

Vejledning for at logge på eReolen Go for børn:

1. Klik ind på ereolen.dk eller hent eReolen Go app i din App Store på din telefon eller tablet.
  2. Log ind med det nummer, der står på dit barns lånerkort.
  3. Til børnelånerkort hører der som regel en pinkode med der hedder: 1234. Denne kode kan dog være ændret af brugeren. Kontakt biblioteket, hvis du er i tvivl.
  4. Vælg Jammerbugt Bibliotekerne, og tryk log ind.
  5. Du skal være bosiddende i Jammerbugt Kommune for at benytte eReolen.
  6. Ud at rejse? Download titlerne til offline læsning hjemmefra inden afrejse. Undlad at logge ud af appen, da internetforbindelse kræves for at logge på igen.
  7. Minimumskravet for eReolens app til Apple produkter er version 9.3.5 af iOS.
  8. Få hjælp til eReolen.dk via Hjælp-siderne. Eller kontakt eReolens support.

Bøger du altid kan låne

På eReolen Go er det muligt at låne udvalgte titler, uden at de tæller med i din normale lånekvote. Du kan derfor låne disse titler, selvom du har nået grænsen for din udlånskvote.

Du kan finde titlerne på 2 måder:

1. På "Min side" finder du et link til titlerne i boksen med "Titler du altid kan låne":

2. Du kan kende de titler, der altid kan lånes på den blå markering af e-bogs- og lydbogsikonet. På den måde kan du altid orientere dig om disse titler, når du søger:

Har du spørgsmål kan du kontakte biblioteket på følgende mails:

bestilpa@jammerbugt.dk

sbj@jammerbugt.dk