Privatlivspolitik og sikkerhed

Her kan du læse om privatlivspolitik og sikkerhed, når du benytter dig af vores hjemmeside.

Anonymitet

Når du bruger www.jammerbugtbibliotekerne.dk, registrerer vi din pc's IP-adresse i serverens logfil. Logfilerne ses normalt kun af vores statistikprogram Webtrekk. Søgning i bibliotekssystemet Cicero er anonym. Jammerbugt Bibliotekerne registrerer ingen data, der kan bruges til at identificere dig. Persondata videregives eller sælges ikke til tredjepart.

Sikker e-post til Jammerbugt Bibliotekerne

Du kan bruge sikker mail via borger.dk. OBS: Undlad at sende personfølsomme oplysninger som cpr-nummer via almindelig mail.

Kryptering af personfølsomme data

Vi krypterer de websteder, der bruges til at overføre personfølsomme data, så udenforstående ikke kan opfange kommunikationen mellem bruger og bibliotek, f.eks. når du beder om at se sin lånerstatus eller reserverer et materiale.

Statistik

For at kunne videreudvikle og forbedre www.jammerbugtbibliotekerne.dk fører vi statistik over, hvordan brugerne anvender netstedet. Statistikken anvendes udelukkende til at se, hvilke sider og browsere vores brugere anvender mest.