Sonja Breunes filtede hunde

(Hele dagen)

Sonja Breuner udstiller på Aabybro og Pandrup Biblioteker i juli og august.

Udstillingen er et samarbejde med Kunstforeningen Hvetbo.

Lidt om Sonja, med hendes egne ord:

Jeg var oprindelig keramiker i 20 år, hvor jeg primært modellerede dyr og mennesker på bestilling.

Senere skiftede jeg modellerpinden ud med pensel og lærte at male portrætter, hvor jeg bl.a var på kunstskole i 4 år.

Men det er det med at modellere, der fanger mig, så jeg har skiftet penslen ud med en filtenål og lærredet ud med uld, så jeg igen skaber dyr og andre figurer i uld.

Gerne på bestilling efter en specifik model.

Desuden beskæftiger Sonja sig med islandske heste og rejser en del. Hun er med på rigtig mange markeder i Nordjylland, både sommer og vinter, hvor hun sidder og arbejder og hun laver rigtig meget bestillingsarbejde. Mest hunde, men også af "nisserne". Der er jo ingen, der bliver ens, heller ikke af personer/nisser, for filtenålen finder frem til det færdige ansigtsudtryk, mens hun arbejder.