Preben Hansen og Anna Marie Pedersen

(Hele dagen)

Preben Hansen og Anna Marie Kildedal Pedersen udstiller i Galleritunnel

Ny udstilling juni-august 2019.

Anna Marie fortæller om sig selv:

Jeg er født i 1944 i Langholt. Jeg er uddannet folkeskolelærer og har boet på landet hele mit liv. Jeg har altid holdt af at tegne og male. Jeg har gået på nogle kurser, bl. a. hos Peter Skjøtt, FOF, Aalborg.

Jeg kan bedst lide at male naturalistisk, impressionistisk og også ind imellem abstrakt. Det må gerne være noget med mennesker, bl. a. portrætter, men jeg maler også kæledyr på bestilling. Naturbilleder maler jeg ligeledes. Jeg bliver ofte inspireret af fotos. Det er især spillet mellem lys – skygge, jeg finder interessant. Jeg har udstillet flere steder.

Jeg maler med akryl på lærred, men tegner også med blyant.

Preben fortæller om sig selv:

TRIX Design.

Jeg hedder Preben Hansen og er født og opvokset i en lille landsby syd for Århus, vi flyttede til Vendsyssel i 1979 nærmere bestemt Frederikshavn og har i den periode været beskæftiget på Danyard, først på Maskintegnestuen og de sidste 12 år af mit aktive arbejdsliv i EDB afdelingen.

Jeg begyndte at udvikle og fremstille mine fuglefigurer i 2012, efterhånden har det udviklet sig i nogen omfang, figurerne sælges i dag hovedsagelig gennem min hjemmeside.

Perioden hvor alt dette har stået på har virkelig været spændende, men også udfordrende på mange måder.

Jeg håber, at de der ser fuglene på biblioteket i Aabybro tager godt imod dem.