per møller

30 kr.

Historier og facts om møller

Spændende og morsomme historier fra dengang Danmark kom på verdenskortet som verdens førende vindmølleproducent.

Som den person der kunne det der med at få det hele til at "køre rundt og få det vedligeholdt",

blev det Per Møller beskåret at blive en del af vindmølleeventyret i ind- og udland, primært i USA.

Hans beretninger vil indeholde det nødvendige omkring teknikken, men vil også koncentrere sig om mine personlige oplevelser med mennesker, maskiner og fremmede kulturer og, ikke mindst, hvad deraf fulgte. Det var et nyt og spændende felt, som de færreste vidste ret meget om.

Den daværende arbejdsgiver, SKF kunne bryste sig af at være verdens største producent af kugle- og rullelejer som var af stor betydning for møllens funktion.

SKF og datidens politikere så vel egentlig ikke potentialet i møllernes betydning som fremtidens grønne energiforsyning, men de bar over med dem der engagerede sig, og gav dem tid og midler, og de har, som bekendt, ikke fortrudt.

Ingen tilmelding - mød bare op