Hvordan så dinosaurerne egentligt ud?

Familie foredrag om dinosaurer med palæontolog Jesper Milàn

Siden de første skeletter af dinosaurer blev fundet for snart 200 år siden, har forskerne gjort deres bedste for at rekonstruere disse fantastiske dyr og finde ud af hvordan de har set ud og hvordan de har levet. Det er absolut ikke noget nemt arbejde, når man ikke har nogle nulevende dyr at sammenligne med!

Derfor har menneskets syn på dinosaurerne ændret sig rigtig meget gennem årene i takt med at nye opdagelser og fund bliver gjort. Fra at blive portrætteret som store, sløve, skællede firben, bliver dinosaurerne i dag portrætteret som hurtige og meget aktive dyr og mange af dem havde endda fjer på hele kroppen. Kom og bliv opdateret på al den nyeste viden om dinosaurerne og hvordan de så ud og levede.

Sted: Aabybro Bibliotek

Tid: lørdag d. 18. november kl. 10-11

Tilmelding: Ja på www.jammerbugtbibliotekerne.dk

OBS: Både børn og forældre skal tilmeldes