25.05.21
Anbefalet af bibliotekar Sanne Bjerregaard Lindstrøm

Brætspil. Spillet afvikles i to dele. Første del handler om at komme først "pladen rundt". Anden del er finalen. Paratviden, tatisk snilde og held er med til at afgøre, hvem der vinder.

Er man til at quizspil, hvor viden betyder meget, men ikke alt, så er Switch en mulighed!

Vindermulighederne er bestemt større, hvis man har klaret sig godt undervejs, men der står en dør på klem for selv den mest uheldige quizspiller til at stikke af med sejren.

I Switch findes der spørgsmål indenfor 12 kategorier: Geografi, Dyr og natur, Historie, Sladder, Kunst og kultur, Sport og spil, Samfund og erhverv, Musik, Religion og mytologi, Film og TV, Videnskab og Rangering.

Her får du nogle eksempler på opgaverne, så du kan danne dig en ide om, om spillet er noget for dig:

• I hvilken bjergkæde ligger Brennerpasset?
  • Hvilken dyreart har racerne lusitano og mustang?
  • Hvilken begivenhed fandt sted i Stockholm 8. -9. okt. 1520?
  • Hvem har malet ’Den Sidste Nadver’?
  • Hvilken farve har en smaragd?
  • Spil

(2020)