Sprogsporet og Læsesporet - sprogstimulering og læseglæde fra 0 - 16 år

Bibliotekernes samlede sprogstimulerings- og læsetilbud

Velkommen til Bibliotekernes Læsespor!

Læsesporet.dk er en spritny digital portal, der samler læseindsatser, som er udviklet af bibliotekerne landet over.
Med læsesporet.dk vil biblioteker, forældre, lærere og andre fagprofessionelle omkring børn i skolealderen opleve én samlet indgang, hvor de kan finde udvalgte læsekoncepter og inspiration til at styrke børns læselyst og læseglæde.

Her finder du et væld af inspiration og idéer til at styrke læseglæden hos børn og unge imellem 6-16 år. Gå på opdagelse – eller gå målrettet efter læsekoncepter, som Læsefamilier eller Sluk og Læs. Du kan også finde masser af viden om børn og unges læsevaner og -kultur.

Link til læsesporet: https://www.laesesporet.dk/

Sprogsporet.dk

Bibliotekernes Sprogspor samler, kvalificerer og udbreder bibliotekernes sprogindsatser for børn i 0-6 års-alderen. På sprogsporet.dk finder man dels en lang række online tilbud, som bibliotekerne og andre aktører har udviklet med henblik på sprogstimulering og tidlig læseforståelse. Dels ligger her materialer til de koncepter, som er tilknyttet Sprogsporet.

Ved at oprette en profil kan man desuden få nyhedsbreve og samle det indhold, som er mest relevant – hvad enten man er forælder eller fagperson. Der kommer løbende nye koncepter på sprogsporet.dk, som i øjeblikket rummer de to koncepter: Sprogstart og Sprogfitness.

Klik her for at gå til sprogsporet.dk