Tilbud til børnehaver forår 2024

Et godt sprogligt fundament og lyst til at lære at læse er to vigtige forudsætninger for, at børn kan udvikle sig. Derfor vil børnebiblioteket gerne give børn i dagtilbud let adgang til at få positive oplevelser med bøger og fortællinger.

Pandekagedag:
Vi læser en historie om Rasmus Klump som jo er glad for pandekager. Bagefter skal vi på pandekagejagt, hvor vi skal finde ingredienserne til pandekagerne og til slut skal vi spise pandekager.

Piratsjov:
Er du vild med sørøver og pirater?
Biblioteket får besøg af Sørøver-Helle fra Kulturskolen. Via sang og dans tager hun os med ud på de syv have, hvor vi både skal skrubbe dækket på et pirat-skib og møde andre pirater.
Til sidst skal vi på skattejagt, for vi skal finde den forsvundne skat som Kaptajn Sortskæg har gemt.
ARGH!!! Er mine pirater klar?

Indbydelser bliver sendt ud til børnehaverne.