Legerum

Her er 10 gode grunde til at bruge børnebiblioteket.

1. GOD PLADS ♥ I hverdagene er der normalt fred og ro og masser af plads på børnebiblioteket. Der kan dog pludselig komme en børnehave eller skoleklasse og skabe liv.

2. DET ' GRATIS ♥ Biblioteket er en frizone, hvor dankortet kan holde en pause. Her er alting gratis. Man kan benytte toilet og puslebord og låne bøger, film, spil og musik med hjem.

3. BØGER ♥ Selv små børn elsker at kigge i pegebøger! Bibliotekerne har masser af dem, så du slipper for at købe for mange selv.

4, ANDRE BØRN ♥ Mødet med andre børn kan være akkurat det din guldklump har brug for. Med far eller mor i betryggende afstand kan dit barn gå på opdagelse. Børnebiblioteket faciliterer trygge og børnevenlige rammer.

5. AKTIVITETER FOR BABYER ♥ Biblioteker tilbyder aktiviteter som baby Café og musikalsk legestue, ofte uden tilmelding. Tjek dit lokale bibliotek og se nærmere.

6. FEDE LEGEREDSKABER ♥ Børnemøbler, huler, sjove installationer, puder og madrasser – børnebibliotekerne er fulde af gode legemuligheder for dit barn!

7. MADPAKKESPISNING♥ På biblioteket har man også mulighed for at tage sin madpakke med. Der er indrettet hyggelige steder, hvor man kan sidde og spise sin medbragte madpakke.

8. PUSLE OG AMME ♥ De fleste børnebiblioteker har et puslebord på toilettet. Mangler du et sted, hvor du kan sidde og amme din baby i fred, kan en blød sofa i biblioteket være et godt sted.

9. DU MØDER ANDRE FRA DIT LOKALOMRÅDE ♥ Savner du andre voksne at snakke med? Biblioteket kan være et genialt sted at møde andre mennesker, helt uformelt og naturligt. Mange mennesker, der har tid til at besøge biblioteket midt om dagen en hverdag, har også tid til en sludder.

10. INSPIRATION ♥ Biblioteket er et knudepunkt for kultur, litteratur og viden. Her kan du få input, tanker og idéer til alt mellem himmel og jord. Måske du skal se en god film? Eller få idéer til indretning af børneværelset?