Bogen Kommer til institutioner

Bogen kommer - for børn! Det er Jammerbugt Bibliotekernes tilbud om leverede bogposer, sprogkufferter og andre materialer til børn i dagplejen, vuggestuen og børnehaven.

Bogposerne er fyldt med skønne billedbøger, oplæsningsbøger og andre sjove materialer, som børnene og den voksne i dagtilbud for de 0-6 årige kan hygge sig med – og samtidig få arbejdet med ordforråd og fantasi.

Der er oplæg til sjove sproglege, ordforståelse, sanglege og andre aktiviteter, hvor sprog, ord og hyggen ved at få læst en historie højt er i fokus.

Jammerbugt Bibliotekerne kører ud med bogposer til institutionerne 10 gange om året – og børnehaverne kan, hvis de vil, vælge at få kørt bøger ud med Jammerbugt Bibliotekernes bogbus, så børnene selv kan være med til at vælge, hvilken billedbog de synes er den allerbedste!

OBS!! Kontakt biblioteket for at komme med i ordningen.