Vejledning til brug af hjemmesiden

Jammerbugt Bibliotekernes hjemmeside er et omfattende websted som præsenterer digital information om bibliotekets mange afdelinger og funktioner. Her kan man tilmelde sig Jammerbugt Bibliotekernes nyhedsbrev og holde sig ajour med biblioternes mange tilbud.

Bibliotekets database

Her kan man søge / reservere / bestille i bibliotekets samlede bestand af bøger, tidsskrifter, videoer, film, musik, noder, lydbøger, spil og meget mere.

Ligeledes kan man se status over hjemlånte materialer, reserveringer klar til afhentning, reserveringer / bestillinger, fjernlån klar til afhentning, fjernlån og mellemværender for en låner, der har identificeret sig med kortnummer og pinkode. Hjemlånte materialer kan fornyes, reserverede / bestilte materialer kan slettes, og der kan ændres interesseperiode og afhentningssted for reserveringer.

Søgetips: Brug en præcis ordsammensætning.
Hvis du ønsker at finde et præcist sæt af ord, så sæt det i anførselstegn, f.eks.: "Børnehaven Loppen"

Brug wildcards: Ved at bruge en stjerne (*) i slutningen af et søgeord kan du søge på forskellige former af ordet, f.eks. børne* for at finde børnehave, børnelæge osv. Stjernen kan også placeres foran et ord.