(Hele dagen)

Jenny Nielsen udstiller i Pandrup og Aabybro

Jenny Nielsen fra Brovst er ny udstiller på bibliotekerne i Pandrup og Aabybro i september og oktober måned 2021.

På sit visitkort kalder Jenny sig bondekone, og sine hobbyer kalder hun ” tidsfordriv med pen og papir, en pind og drejebænken”. Som således skrevet står, udstiller hun trædrejning og tushtegninger.

Trædrejningen kom hun i gang med, da hun gik på efterløn. Hun fik halvanden dags sidemandsoplæring og købte så ellers selv en drejebænk og gik frem efter opskriften: prøv dig frem. Træet, der drejes i, er, hvad der nu kan skaffes. Især Jennys små juletræer er populære.

De fantasifulde tegninger er nogle, hun med egne ord, ryster ud af ærmet. Fælles for tegningerne er et citat og de karakteristiske ”fugle” med menneskeegenskaber, da Jenny har en svaghed for fugle, og så den lille kat som anonym følgesvend. Alle tushtegningerne er unikke – ikke noget med flere trykte eksemplarer.

Kom ind og fordyb jer i udstillingen, der er arrangeret i samarbejde med Kunstforeningen Hvetbo.