Leonard Cohen og hans musik

Koncertforedrag v. Jesper og Victoria Brohus

Den canadiske digter og singer-songwriter, Leonard Cohen, har siden 1960’erne og helt frem til i dag betaget en enorm skare af mennesker. Det gælder både hans store fanskare, men også mennesker, der kun husker at have hørt én, måske to, af hans sange og konstaterer, at der er noget sært dragende over hans musik.

De koncerter, Cohen gav i årene 2008 og frem, var hans bedst sælgende, og tilhørerne bestod bl.a. af unge mennesker, der havde opdaget Cohen sent i hans karriere, og af mennesker, der havde været med siden hans debutalbum i 1967. Leonard Cohen taler i sin musik på nærmest hypnotisk facon på tværs af generationer, og dette lykkes han med, fordi han tager livtag med eviggyldige emner som eksempelvis begær og tro, men i endnu højere grad fordi han taler om disse emner på en særegen vis.

Til at præsentere disse træk i Cohens musik – de musikalske såvel som de litterære – har Jammerbugt Bibliotekerne inviteret guitarist og litterat Jesper Brohus, der sammen med Victoria Brohus vil synge en række af Leonard Cohens uforglemmelige numre.

Husk tilmelding.