Lokalitet
Havnen i Gjøl
9440 Aabybro
Arrangører

Er vildere natur-nationalparker svar på Danmarks naturkrise?

Underviser Rune Engelbreth Larsen, Cand.mag. i idéhistorie, medlem af Etisk Råd og medlem af Repræsentantskabet i Danmarks Naturfredningsforening.

Mandag 26. september kl. 19.00 – 21.00 Gjøl Natur- og Kulturcafe, Havnen i Gjøl, 9440 Aabybro 60 kr. inkl. kaffe og kage. På globalt plan er ca. 200.000 arter uddøde inden for de seneste 500 år som følge af menneskets udbredelse, naturødelæggelse og ressourceforbrug. Hvorfor har dansk naturpolitik og naturforvaltning ikke standset den igangværende udryddelse af arter og den generelle naturforarmelse? Denne dag kan du i ord og billeder blive klogere på den danske naturkrise og høre, hvorfor naturnationalparker kan være en del af løsningen på problemet. Konceptet "naturnationalpark", der er opfundet af forelæseren, er under implementering 15 steder i Danmark, hvilket imidlertid også skaber debat om dyrevelfærd, hegn og sikkerhed, når man færdes blandt store dyr som vilde heste, bisoner og elge i danske landskaber.

Arrangementet afvikles i samarbejde med Gjøl Natur- og Kulturcafe.

Jammerbugt Kommune (nemtilmeld.dk)

Billetter bestilles her