Cykeltur Downunder med Frank Jensen

Et væld af store oplevelser, smukke syn og ikke mindst masser af møder med dejlige mennesker. Møder, der har styrket min tro på verden.

Sådan beskriver Frank Jensen, der er opvokset i Aabybro, med få ord de mange, mange indtryk, som hans 10.000 kilometer lange solocykeltur gennem New Zealand og Australien, har bragt ham og som han nu fortæller om på Aabybro Bibliotek.

I foredraget, som Frank Jensen kalder for ”Verden er ikke bare uendelig stor – den er også uendelig dejlig” tager han tilhørerne med rundt i New Zealand og Australien.

De centrale omdrejningspunkter i foredraget er møderne med de helt fantastiske mennesker, som han mødte på sin vej, og foredraget er derfor på ingen måde forbeholdt cykelinteresserede, men vil være relevant for alle, der holder af at rejse og møde nye mennesker.

I foredraget, som afholdes tirsdag d. 20. september på Aabybro Bibliotek, fortæller Frank Jensen også om, hvorfor han besluttede sig for selv at tage på så lang en tur, han fortæller om forberedelserne til turen (som ikke just gik efter planen), og så fortæller han om den enorme betydning, som turen har haft – og har – for ham den dag i dag.

Foredraget er rigt illustreret med billeder fra både New Zealand og Australien.

I forbindelse med køb af billetter afgives oplysninger til Place2book, som deles med biblioteket